Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

torsdag 7 maj 2009

Hår-resande



Jag mår sjukt dåligt så fort jag får mer än 5mm utväxt!
Vilket sker skit snabbt.
Till förra årets show ville Tess Melker, Alcazar, att jag skulle vara den blonda, ljuva, väna.
Innan jag tog jobbet då var jag på väg från kol svart till ljusare, kanske dock inte blond.
Jag hade guld brunt och gillade det. Men hon ville så gärna ha en ljus i det årets ensembel så jag blekte på.


Nu till årets show ville Ronnie och Micke att jag skulle bli Gwen Stefani look alike i håret.

Absolut, ok, en av mina kvinnliga artist förebilder, gör vad som helst för att likna, på ngt sätt;-)

Så de kom på den briljanta idén om att vi skulle bleka det platina blont.
Det har alltid varit lite av en fantasi för mig som föddes med svart långt hår. Så vi körde på.
Jag sa till dem att mitt hår växer flera (minst 4cm, jag vet sjuuukt mycket ) centimeter i månaden så jag skulle bli tvungen att färga det två gånger minst i månaden.
Detta skulle bli dyrt och slitsamt för mitt hår.

Efter första blekningen, fortfarande fint:-)


Mycket riktigt.
Det som inte får hända hände.
En blekning gick fel! Håret brändes bort av den 12 % blekningen ( man har kanske HÖGST 6% blekning i vanliga fall) vart tredje hår ca åkte av när det sköldjes ut.
Det brände i hårbotten och jag fick mitt livs tredje panik ångest attack!
Skrek och grät i förtvivlan för håret slutade aldrig åka av när jag sköljde det.
Tillslut var jag tvungen att sluta skölja för det åkte av mer och mer.


Ja ni får ursäkta bilden, ha ha! Detta är faktiskt dagen efter. Eh och bilden togs inte ( faktiskt ) för att jag skulle visa hur jag mådde utanför att jag och sambon hade ett roligt fotosession. Men man ser att håret är mkt tunnare, och silvrigare...
En tredje del av håret åkte av:-(
Kanske då skall ni veta att jag har sjukt mycket och tjockt hår så jag såg bara ut som en tjej med vanligt nordiskt tunnt lite slitet och överblekt hår. Istället för det coola innan, skit tjockt vitt långt fortfarande välvårdat hår:-( Det var ju sorgen i det hela.

Nu går jag hos Corinne and Friends på Sturegallerian. DET GJORDE JAG INTE DÅ SÅ DE INTE FÅR DÅLIG REKLAM HÄR!!!!

De är så bra där. Johanna Persson är klart den bästa jag vet!

Så dit skall jag alltså imorgon, plus att jag skal få träffa min underbara fina vän Celeste som kommigt hem från Åre, äntligen! shit vad jag saknar henne!

Sedan; Mamma, jag tänker på dig varje dag. Älskar dig, finns hos dig. Krya på dig!!!!!!!! Vet att du inte kan läsa min blogg nu men när du mår bättre har du mycket att ta ikappp:-)

Nu skall jag lyssna in mig på stämmor och välja sololåtar ( lyxigt va? ) till gigen jag skall göra i sommar.
PÖSS/ I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar