Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 19 maj 2009

Rikke Lie konsert








Hon var verkligen helt fantastisk Rikke!
Stod med tårar i ögonen ett tag. Kände mig typ stolt. Precis som att jag var hennes mamma eller sambo eller syster eller något, ha ha! Min blödighet måste bero på allt som händer runt omkring mig nu!!! Plus att hon var grym! Skriver text och tror även musiken själv.
Hon jobbade på Golden hits en gång i tiden och var med den svängen och vår vän Celeste som jag lärde känna denna begåvning till kvinna.

Men vilken tjej. Ung, duktig, snygg, smart, charmig, you name it! Sedan är hon en mina tappra blogg läsare oxå;-) God smak har hon till och med, tjihihi!

( jag bättrar på maken efter regnig cykel tur till MAritoget på toa, lockarna jag hade fixat blev..hmm..något annat:-)

Jag lägger ut ett klipp från Hotel Rival från spelningen. Rikke: hör av dig om jag gör något dumt nu, om du vill att jag tar ner det för då gör jag det ögona böj!

Får ni blodad tand och vill se eller höra mer av den här talangen som är på väg rakt upp mot stjärnorna kan ni gå in på hennes hemsida, klicka här bara så skjutsar jag er dit!

Video klipp från konserten:



Sambon och jag trotsade regnet och cyklade dit.
Vi hann smutta på rödvinet och ölen vi beställde för direkt efter spelningen ringde vår vän Joan med tjejen sin som varit och packpackat i Thailand i tre veckor. De skulle sova hos oss och var på väg.
Så vi trampade hemåt.
Kollade på foton och mös.

I vardagsrummet har de två trötta, jet-leggade besökarna snarkat in redan och sambon min ligger bredvid mig här i sängen och stör sig nog något kolosalt mycket på mitt tagent knappande....Men jag vaknade ju för fasen mitt på dagen idag så nu är jag pigg som fasen och vi har inga fler rum så så här får det bli.
Han skall upp SJUKT GALET tidigt imorgon, 08.00 därför sover han. Eller, försöker.
Men han är så söt och klagar inte ett dugg, det är kärlek det!

Sov gott alla, ses imorgon va?
kram / I

1 kommentar:

  1. Hej du vackra..!! :D Tack för inlägget og dom fina fina orden.. Det värmer. Och jag är så glad för att ni hadde möjlighet att komma förbi i måndags.. Hoppas allt är bra med dig! Vill förbi å se dig på teatergatan snart..Du e så fantastisk! kram kram :)

    SvaraRadera