Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

torsdag 21 maj 2009

Rock´n Roll


Första arbetsdagen den här veckan, jag är heeelt sluuut!
"Måndagar " är ju skit tuffa.
Men tur att jag hade hur underbara gäster som helst ikväll! Älskade verkligen vart enda ett av mina fem sällskap.
Extra speciellt den lilla söta tjejen från Borås, hon charmade mig totalt.
Tog med henne en runda backstadge, älskar att visa barn runt, de ÄLSKAR det oxå!
Den här lilla tjejen var 12 år, gick i akrobatik, tog sånglektioner och drama kurser, MY GOOOD, vad gjorde jag när jag var tolv år tänker jag då.
Men vet ni, detta kanske låter helt absurt, men jag var faktiskt antagen till Svenska Landslaget i en pardans tävlingsgren på den tiden var jätte stor runt om i landet: rocking roll! HA HA HA jag skrattar bara jag skriver ordet.
Rocking Roll är en tävlingsgren där man kickar med benen, ungefär som i Jive, och man blir omkring kastad av killen i alla möjliga varianter, allt från volter till...ja...konstiga saker som "masken".
Hur som helst så ändrade de lagen vilket gjorde att jag var för ung, det är farligt för kroppens utveckling att träna så mycket som jag gjorde då innan puberteten, man kan stanna i växten och grejer... Så. Trist men ändå bra. Jag var vart fall antagen.

Konstig sport hur som helst. Man är as grym, tränar flera dagar i veckan, sedan skall man bedömmas av korruperade, mutade domare som själva har sina egna barn med i tävlingarna... hmmm nej, jag skall inte puscha mina barn till bedömnings sporter.
Bättre med: "Gick det bra? Nej jag sprang för långsamt, kom trea, nästa gång skall jag springa snabbare så att jag vinner" sporter. Ha ha!

Hade ju en fantastisk tid dock, tävlingsdansen var ALLT! Höll på i 11år.
Mamma var så himla fin. Åkte med oss land och rike. Tog semester för att vi kanske var tvungna att åka lååångt och vara borta flera dagar. Sydde klänningar, pillade på paljetter på skorna, förberedde sallader och mat, kramade oss när det gick dåligt, grät när vi vann!
Ja jag säger då det.

Hela familjen var ju så klart involverade men mamma la ner jätte mycket, jag all sin tid på detta.

Oj vad långt det här inlägget blev! Hade bara tänkt skriva någon rad om hur trött jag var och att en nerv fastnade lite fel i min rygg idag så jag knappt kunde gå innan finalen men bet ihop, svettades av smärta och körde på.
Så kan det gå;-) Nu ligger nog nerven bättre på plats eller så har Voltarenen börjat verka...

Ta hand om er, jag ska kyla min rygg.
ses imon då.
Pöss /I

1 kommentar: